האלוף במיל' ישראל זיו: "הצבא הרוסי עושה רושם רע מאוד"

מהדורת הבוקר No Comments on האלוף במיל' ישראל זיו: "הצבא הרוסי עושה רושם רע מאוד"

האלוף במיל' ישראל זיו בשיחה עם 'קול חי': "האופן שבו הגודל הצבאי של רוסיה מתנהל בשטח – זה בניגוד לכל עקרונות הלחימה הכי יסודיים, אין רצף בלחימה, אין מומנטום. הוא שולח עוד ועוד כוחות וכל מה שהם עושים זה עומדים בשיירות"

17:55
30.04.24
איתי גדסי No Comments on ראה"מ נחרץ: שום החלטה בהאג לא תפגע במטרות המלחמה

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

האלוף במיל' ישראל זיו, לשעבר ראש אגף המבצעים שוחח עם איתי גדסי ויענקל'ה פרידמן במהדורת הבוקר על המלחמה במזרח אירופה: "זה מדהים. בינתיים רוסיה מצטיירת כנמר של נייר. עושה רושם, וצריך לומר זאת בזהירות כי אנחנו לא באמת יודעים הרבה על מה שקורה בשטח – הצבא הרוסי עושה כאן רושם חלש מאו מבחינה טקטית ואופרטיבית".

עם זאת, לדבריו "המוכנות שלהם להקריב נראית אינסופית. אנחנו לא רואים כרגע נקודה שבה זה מפסיק להשתלם להם, אבל אתה רואה שהאופן שבו הגודל הצבאי שלהם מתנהל בשטח – זה בניגוד לכל עקרונות הלחימה הכי יסודיים, אין רצף בלחימה, אין מומנטום. הוא שולח עוד ועוד כוחות וכל מה שהם עושים זה עומדים בשיירות. מי מתמרן בשיירות של 60 ק"מ?"

הוא התייחס גם להתנהלות הצבא האוקראיני ולא חלק שבחים: "כצבא מאורגן הם די התפרקו על ההתחלה כי הם לא יצאו מהבסיסים שלהם, הם חטפו מכה די חזקה והם למעשה מתפקדים כאסופה של כוחות, לא בצבא מאורגן".

"הלוחמה מתנהלת די על בסיס יוזמות של מפקדים מקומיים והם עברו בעל כרוחם ללוחמת גרילה שמשחקת לטובתם כי יש להם את יתרון ההפתעה".



0 תגובות